top of page
  • Writer's pictureOri Ron Dsgn

איך לעצב בית שיהיה הבית שלך


או: איך לעצב בית חד פעמי כמוך?


מכיר את ההרגשה הזו שאתה נכנס לבית ומרגיש ש"זה זה"? אתה לא יודע וקשה לך לשים אצבע ולומר מה ה"זה-זה" – אז אתה אומר שזה בית "חם",  "מזמין" "נעים"… אבל זה רק חלק מהעניין, וחלק אחר נשאר לא ברור. ואיך לעצב בית כזה? אני כאן כדי לחשוף קצת מהסודות שיעזרו גם לך לחיות בבית שיש לו את זה.

כשאני מעצבת בית – אני תמיד לקחת בחשבון המון אלמנטים – אם זו הבחירה של הספה הנכונה בגודל הנכון לסלון, צבע הקירות, ריצוף האמבט…  לוקחת בחשבון עקרונות עיצוביים, דואגת לפתרונות אחסון, חושבת על פרטי דקורציה – וחושבת על מה יעשה את הבית שלך ליפה, מזמין, נוח. אבל כל אלה הם לא הדברים שיהפכו את ביתך לבית שלך. כל אלה הם עוד חלל, עוד דירה מסודרת. אז מה כן יהפוך את החלל הזה לבית? לבית – בדיוק כמו לבן אדם – יש אופי וייחוד משלו. בית לא אמור להיות רפליקה של תמונה שראית במגזין. הוא אמור להיות הבית שלך. וכדי שתוכל גם אתה לחיות בבית עם אופי – בית כזה שזוכרים, ליקטתי חלק מהדברים שלטעמי עושים את הבית לבית.

הבית שלך צריך לספר את הסיפור שלך

"אבזור וקישוט הם אוטוביוגרפיה" אומרת גלוריה ונדרבליט.  ואני אוהבת את המשפט הזה. כשאתה מעצב את הבית שלך זכור – בראש ובראשונה – זה הבית שלך! עצב אותו והשתמש בחפצים שמשמחים אותך ומייצגים אותך. עיצוב לא צריך להיות נוקשה ורציני, ולא הכל חייב להתאים, ולא צריך – ורצוי שלא –  להשתמש בסטים. אפשר ורצוי לערבב סגנונות,  אבל צריך להיות איזשהו בסיס שעליו מעצבים: קוים מסויימים – גדלים- צבעים מרקמים – כל אלה צריכים לאחד את החלל ולהפוך אותו לחלל מיוחד – החלל שלך, ולא כזה שרואים בכל מקום. אני אוהבת למזג דברים קלאסיים עם דברים מודרניים, עם פריטים ייחודיים ואפילו קצת משוגעים – זה תורם לאופי הנינוח ומסביר הפנים של הבית.

בית זה משהו ש"בונים"

אחד הדברים החשובים כשמעצבים "בונים" בית – זה בדיוק זה – בית זה משהו שנבנה- ובניה אורכת זמן. התהליך של "לעשות בית" הוא תהליך אינטימי ואישי והוא אורך זמן. הוא בנוי שכבות. בית בנוי מדברים שאתה אוהב, דברים שאספת במשך השנים, שמזכירים לך תקופות בחייך, מקומות שהיית בהם – ואנשים בחייך- דברים שמזכירים לך למעשה מי אתה – איפה היית ולאן אתה רוצה להגיע. ולכן – בית צריך להיות דבר שמתפתח ומשתנה עם הזמן.

תתייחס לביתך כמו לעצמך

בית הוא מקור לנחמה – הבית זה המקום הבטוח שלנו – בו אנחנו מוקפים במה שאנחנו אוהבים – אם זה אנשים או חפצים. וכמו שאנו משתנים – כך הבית יכול להשתנות. אנחנו יכולים להזיז דברים ממקום למקום, לשים במרכז חפץ מסויים – ואז כעבור תקופה להזיז אותו הצידה, אנחנו מתקנים, משפצים, זורקים, מזיזים … עובדים על הבית. בבית שלנו יש לנו שליטה מלאה על כל מה שאנו רוצים. הבית שלנו מבטא אותנו – אם אנחנו שמחים גם הבית יהיה שמח, אם אנחנו מבולגנים – כך גם הבית. אנחנו יכולים לנקות ולסדר – כדי שגם חיינו יהיו מסודרם יותר, להוסיף צמחים שיבטאו צמיחה ושינוי, אומנות שאהבנו, ספרים.. בית הוא המקום החשוב בחיינו – המקום בו אנחנו חיים, מגדלים את ילדינו, מארחים את אהובינו, המקום בו אנו יוצרים. והבית שלי הוא מקום שמשתנה ללא הרף בהתאם לשינויים שעוברים עלי בחיי. עיצוב הבית מבטא את עולמך – המשפחה, האהבה, המסורת, החברות – לכולם יש ביטוי בעיצוב הבית.

להרגיש נוח!

להרגיש בנוח בבית שלך הוא אחד הדברים החשובים. נכון שכמעצבת הצורה מאוד חשובה – אבל לא על חשבון הנוחות (טוב – אולי קצת לפעמים  ) – אני מנסה תמיד למצוא את האיזון בין יופי לפונקציונאליות- ומשתדלת למצוא חפצים שישלבו את השניים. כי אם אני לא יכולה להרגיש נעים ונוח ובכיף בבית שלי – איפה כן? ומה טעם בבית שהוא לא כזה?

קודם כל אתה!

הבית שלך צריך לגרום לך להנאה. אתה לא צריך לעשות רושם על אחרים – אם אתה רוצה לעשות רושם – תעשה זאת עם דברים חשובים פחות – מכונית, שעון או כל דבר אחר. אבל תדאג שהדבר החשוב בחייך – הבית – יסב לך הנאה.

שלמות משעממת!

נוחות וכנות – אני אוהבת בתים שמרגישים שהם מתאימים לבעליהם. בתים נוחים, כנים, מעניינים.  אני לא מחפשת בתים מושלמים. אני אוהבת לראות את סימני החיים בבתים. זו ההגדרה של בית – מקום עם לב, נשמה ויופי.

ויהי אור

אני מאוד אוהבת אור טבעי ששוטף את הבית.  הוא מוסיף לדעתי ליופי ולאופי של הבית. חשוב לי שיהיה גם ירוק בבית – הוא מבטא צמיחה והתפתחות ומחקרים הראו שהטבע שנכנס הביתה מרגיע ותורם לתפוקה.

2 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page