top of page
  • Writer's pictureOri Ron Dsgn

איך לעצב חדר ילדים בבית של אבא גרוש או רווק

Updated: Jan 18, 2022



איך לעצב חדר ילדים בבית של אבא גרוש או רווק


גם כשמתגרשים – ולפעמים – דווקא כשמתגרשים – חשוב שטובת הילדים תהיה תמיד למול עינינו. בתקופה מבלבלת זו – כשאמא ואבא כבר לא גרים יחד, כשיש מתח ולעיתים מריבות, כשגם המבוגרים לא ממש רגועים ולעיתים חסרי סבלנות/ עצבנים/ נוטים לכעוס/רגישים ומה לא.. – חשוב לתת תחושת בטחון לילדים שלנו – ולא משנה מה גילם.

תחושת הבטחון תלויה ביחסים הוגנים בין ההורים, בתחושה של כבוד הדדי למרות הפרידה, בתחושה שהילד ממשיך להיות אהוב למרות שאמא ואבא כבר לא אוהבים, ובתחושה שחושבים עליו – ודואגים לו.

חלק נכבד בתחושת הביטחון הזו קשורה לארגון מחדש של חייך – מציאת דירה, פינה משלך, שתעניק לך שקט ושלווה ובטחון בסיסי וראשוני – שישפיע גם על הילדים –  ודאגה שגם הילדים ירגישו בה בבית.

לכן – לפני שאתה עובר לדירה חדשה – חשוֹב מה הצרכים שלך ומה צרכי הילדים. עשה לעצמך רשימת הדברים החשובים לך: סלון וחדר שינה לך הם הבסיס. אם אפשר לעבור לדירה שבה יש לילד חדר משלו– מה טוב -כך תאפשר לך – וגם לו- פרטיות, תאפשר לילד  להרגיש שיש לו פינה בטוחה משלו – להרגיש שלמרות העזיבה של הבית הילד הוא חלק בלתי נפרד מחייך.


מה חשוב לקחת בחשבון כשמעצבים חדר לילד?

כמו בכל פרוייקט עיצובי שלי – גם כאן אני מאמינה שחשוב לשלב בבית החדש חפצים מהבית ה"ישן" – ובהתאם לגיל הילדים. כמה חפצים אהובים – מצעצועים, ספרים ומצעים לילדים הצעירים – ועד פוסטרים ותמונות לגדולים יותר.

חשוב לשתף את הילד בעיצוב החדר – לברר מה הוא אוהב, אלו צבעים ישמחו אותו, )רצוי לצבוע בצבעים לא רעילים) לבדוק מה חשוב לו שיהיה בחדרו – לדאוג שיהיו בחדר כל מה שייתן לו הרגשה נוחה, נעימה – והרגשה שזה החדר שלו – הפינה הבטוחה שלו.

עם זאת – מכיוון שהילד לא נמצא בחדר בכל יום – ניתן להשתמש בו גם לצרכים שלך. את שולחן הכתיבה של הילד ניתן לנצל כפינת עבודה, בארונות ניתן להשתמש לאחסון חפצים שלא בשימוש יומיומי וכד', אך יש לעשות זאת בצורה חכמה ולדאוג שהחלק שלך לא ישתלט על החדר ולא יגרום לילד להרגיש כאורח.

והכי חשוב – לעשות הכל באהבה.

בהצלחה!


1 view0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page