top of page
  • Writer's pictureOri Ron Dsgn

הנה אני מתחילה - סינגליזם סטודיו

כל מה שסינגל - רווק/ גרוש/ פרוד.... צריך לבית!



להתחיל מחדש יכול אדם בנשימתו האחרונה…


נכון – להתחיל מחדש יכול להיות מאתגר – אבל אני מאוד מתחברת למה שאומר ברטולט ברכט – אף פעם לא מאוחר מידי!


הכל משתנה | ברטולט ברכט

הַכֹּל מִשְׁתַּנֶּה. לְהַתְחִיל מֵחָדָשׁ

יָכוֹל אָדָם בִּנְשִׁימָתוֹ הָאַחְרוֹנָה.

אֲבָל מַה שֶּׁאֵרַע, אֵרַע. וְהַמַּיִם

שֶׁמָּזַגְתָּ לְתוֹךְ הַיַּיִן, לֹא תּוּכַל

לִשְׁפֹּךְ אוֹתָם בַּחֲזָרָה.


מַה שֶּׁאֵרַע, אֵרַע. הַמַּיִם

שֶׁמָּזַגְתָּ אֶל-תּוֹךְ הַיַּיִן, לֹא תּוּכַל

לִשְׁפֹּךְ אוֹתָם בַּחֲזָרָה, אֲבָל

הַכֹּל מִשְׁתַּנֶּה. לְהַתְחִיל מֵחָדָשׁ

יָכוֹל אָדָם בִּנְשִׁימָתוֹ הָאַחְרוֹנָה.



התרגשות רבה נרשמת אצלי!

לאחר חודשים של פגישות, רעיונות, התלבטויות וסיעורי מוחות – הפרוייקט שלי עולה לאוויר – ואני כאן!!

נעים מאוד – אורי מוזס-רון. אני מתכננת ומעצבת פנים מזה כ-8 שנים. נשואה + 2 בנים בוגרים.


אני משתפת פעולה עם מספר חברות – הן אמנם שונות זו מזו (לא רק במצב המשפחתי) אבל יש לנו גם מכנה משותף – אופטימיות בלתי נלאית, שמחת חיים, יצירתיות, יכולות פתרון בעיות ומשברים בצורה יעילה וממוקדת, אהבה לאסתטיקה, וגם ובעיקר – תחום הנדל"ן שהוא העיסוק והאהבה שכולנו חולקות – כל אחת מהפן המקצועי שלה. הפן שממנו הגיע הרעיון למיזם שלי. הרעיון התחיל לרקום עור וגידים כששמתי לב שיש מסביבי יותר ויותר סינגלים. הבנתי שזו תופעה שהולכת ותופסת תאוצה ומקום רחב יותר באוכלוסיה – ומכאן גם תופעת ה"סינגליזם". ואיך זה מתקשר אלי? את כל כאב הלב וכאב הראש שעוברים אלה שחוזרים להיות סינגלים חוויתי כאשר חבר משותף הודיע לי שהוא עומד להתגרש. הוא שיתף אותי בחששות המידיים שלו – יש לו כל כך הרבה דברים לטפל בהם בעקבות הגירושים שאין לו מושג איך הוא מוצא זמן ואנרגיות לטפל גם בכל הקשור למציאת מקום מגורים והפיכתו לבית – מקום נעים ומוגן לו ולילדיו, שהוא יוכל לארח בו בכיף חברים ובנות זוג פוטנציאליות לפרק ב'. לא היה לו מושג מה צריך לקנות כדי שהבית יהיה בית – ואני ידעתי בדיוק מה הוא צריך – מחד בית לגבר עם ילדים מצד שני סוג של דירת רווקים מפנקת. כחברה החלטתי לסייע לו ולקחתי על עצמי את הפרוייקט: הוא התלבט בין שני נכסים – ועזרתי לו להחליט, ומשם – שיפוץ שהותאם לצרכיו, והמשיך עד קניית כל מה שדרוש לו בבית – החל מהפריטים הקטנים – כולל סט צלחות וכוסות, סכו"ם וכו' – וכלה בריהוט ועיצוב הבית- בהתאם לצרכיו וחלומותיו. כיתתתי רגליים, השוויתי מחירים, ערכתי רשימות של כל מה שנחוץ, הצבתי בפניו מספר אופציות והוא הגיע רק לומר כן/ לא על פריט זה או אחר. כל הנטל הזה של "לדאוג לבית" הוסר מעל כתפיו – מה שאפשר לו להמשיך בשגרה הרגילה של העבודה ופגישותיו העסקיות ופינה לו זמן לטפל בענייניו האחרים.

לאורך התהליך גיליתי שהוא לא שונה מגברים אחרים. הבתי שגברים עסוקים, עובדים, שנקרעים בין דרישות העבודה והתפקיד שלהם ובין תקופת הגירושין המאתגרת, מתקשים למצוא כוחות/ חשק/ אנרגיות/ סבלנות לטפל במציאת מקום מגורים, ובנוסף לא תמיד יש להם את הידע והיכולת להפוך החלל שמצאו לבית – חלל שנותן תחושה של בית ממש החל מרגע הכניסה אליו.

אבל אני יודעת! איתי – כשעזב את בית המשפחה הוא עבר לבית של ממש, ולא לדירה עם אוסף פריטים שנותן תחושת ארעיות. לא פחות חשוב – לילדיו היו חדרים, שבהרבה תשומת לב הותאמו אישית לילד ולתחביביו. לא רק מיטה וארון. גם בית של אבא הוא בית מהרגע הראשון ממש!


את החיוך וההקלה שהיו לו כשנכנס לבית, ואת שיחת הטלפון שקיבלתי ממנו לפני שנרדם בלילה הראשון, את המילים : "לפחות בגזרה הזו יש לי שקט. יש לי בית. יש לי בסיס אם" נצרתי בליבי.

את הסיפוק האדיר שחוויתי מכך שבאמת עזרתי לחבר, שאפשרתי לו להתפנות לטיפול בדברים אחרים – רגשיים ומשפחתיים בחייו, את ההבנה שהבית הזה שעזרתי לו ליצור הוא הבסיס שממנו אפשר להמשיך להתקדם ולהתייצב בחיים החדשים לאט לאט, את הסיפוק מכך שהורדתי מכתפיו נטל עצום, בתקופה של טרום-גירושים, בתקופה של שינוי ומשבר בחיים – את הסיפוק הזה לקחתי איתי.

ואז – עם האושר וההקלה שלו ועם הסיפוק האדיר שחשתי – ידעתי שאני רוצה לעזור גם לגברים אחרים והתחלתי לרקום חלום. הבתי שזה הדבר הבא שלי : "סינגליזם".


ובאמת - חלק גדול מהסינגלים סביבנו הם אנשים שבאמצע החיים חוזרים לחיות לבד. הופכים מזוג לפרד. עם או בלי ילדים. משבר? בהחלט. שינוי? ועוד איך. אבל אני כאן כדי לעזור!

אני כאן גם כדי לשתף אתכם חוויות מהפרוייקטים שלי, אבל גם כדי לתת לכם טיפים שיעזרו לכם במקומות שקשים לכם, להמליץ מנסיונינו, וגם כדי לשמוע מכם.


דברו איתי!



2 views0 comments
bottom of page