top of page
  • Writer's pictureOri Ron Dsgn

לעצב חלומות

או איך לעצב את חדר השינה המושלם

לא פעם הוא אחד החדרים היותר מוזנחים בבית – אבל כל כך חשוב לעצב את חדר השינה. זה המקום האחרון אותו אתם רואים לפני שאתם נרדמים – והראשון שאתם רואים כשאתם מתעוררים. למה לא לעצב לכם חדר שינה שיהיה נעים להיכנס אליו לפני שנרדמים? כזה שיעניק לנו בטחון ותחושה נעימה, מקום שנוכל להירגע בו ולהיטען לקראת היום החדש?

הנה הטיפים שלי שיסדרו לכם חדר שינה מפנק מהחלומות.

מיטה היא הרהיט המרכזי בחדר השינה. היא תופסת נפח גדול מהחלל וחשוב במיוחד לתכנן איך למקם אותה כך שנוכל לעמיד בחדר גם את הרהיטים הנוספים (ארון הבגדים הוא הפריט המרכזי שיש להתחשב בו) וגם לנוע בחופשיות בחלל. היא יכולה להיות גדולה ודרמטית – או מינימליסטית וצנועה – אבל חשוב לקחת כמה דברים בחשבון

  1. את גודל החדר – מיטת אפיריון בומבסטית בחדר קטן לא תעבוד…

  2. את העובדה שיש להשאיר בצידי המיטה לפחות כ-60 ס"מ למעבר

  3. את מידות המיטה: בארץ המידות הסטנדרטיות הן 190/200 אורך ו-140-160-180 רוחב מיטה.

  4. אם חסר לכם מקום אחסון – קנו מיטה עם ארגז מצעים. אם לא – בחרו מיטה מרחפת. שימו לב לגובה – ובדקו שאפשר לנקות מתחתיה. 

  5. מזרן נוח : כל אחד עם המזרון שנוח לו – אבל חשוב בהחלט שהמזרון יאפשר לכם שינה טובה, נטולת כאבים 

גב מיטה | ראש מיטה גב מיטה מהווה רקע  מושלם למיטה ועוזר לה להפוך למוקד החדר – הוא יהיה ה-FOCAL POINT  המרכזי בחלל. גב מיטה מעוצב תורם גם לעגן את המיטה בחלל. ישנם סוגים רבים של גבי מיטה: החל מכאלה שמצויירים על הקיר ועד גבי מיטה מרופדים בבדים יוקרתיים (כדי ליצור תחושה של מיטה מפוארת חפשו ראש מיטה מרופד או מעץ בעל גילופים ועיטורים מעניינים)  בחרו גב מיטה שמתאים לאופי הבית – ולתקציב.

שידות צד אל תוותרו על שידות/ שולחנות צד ליד המיטה. – אבל בהחלט הן לא חייבות להיות זהות – ובטח לא מסט תואם למיטה! שידות או שולחנות/ שרפרפים/ ארגז מצעים וכל דבר אחר – בגבהים שונים, כשבכל צד מונחים פריטים שונים ששומרים על האיזון יכולים להיות שולחנות מד נהדרים. השידות חשובות לנו: הן לא תורמות רק למראה יפה- הן חשובות לסדר ולשקט שלנו. אני מאוד ממליצה על שידה אחת לפחות שיש בה מגירות שניתן להכניס אליהן את  החפצים שמפריעים לנו בעין – כמו השלטים של הטלוויזיה והמזגן.  על השידה עצמה ניתן להניח ספר, מנורת קריאה, פריטים יפים שעושים לכם טוב, נר שיתרום לרוגע ולרומנטיקה – וגם עציץ יפה או זר פרחים קטן.. ספסל או ארגז מצעים בקדמת המיטה ניתן להניח ספסל או ארגז מצעים. הוא יתחום את אזור המיטה, יוסיף יוקרה ויאפשר לכם לשבת עליו כדי להחליף בגדים או לחלוץ את הנעליים. תוכלו גם להניח עליו חפצים שונים (לא – אני לא מתכוונת לזרוק עליו ערימה של בגדים – אבל ניתן להניח עליו שמיכת טלוויזיה מפנקת או מגש עם כמה פריטים דקורטיביים)

ארון הבגדים אם אין לכם חדר ארונות הרי שארון הבגדים הוא פריט הריהוט השני בגודלו בחדר השינה. מקמו אותו יחסית למיטה כך שתהיה אליו גישה נוחה. אם דלתות הארון הן דלתות רגילות – ולא דלתות הזזה- הקפידו על מרחק בינו לבין יתר הפריטים שיאפשר את פתיחתן.  אם החלל גדול – אתם יכולים לחשוב מחוץ לקופסא ולמקם את הארון מאחורי המיטה – כך שיהווה את גב המיטה.

* התמונות נלקחו מפינטרסט

שולחן | שידת איפור אם יש לכם מקום – שידת איפור עם מראות תהיה תוספת נחמדה לחדר. כמובן שיש לחשוב על מיקום אידיאלי בחלל – כזה שיאפשר מעברים נוחים. רצוי להעמיד אותה קרוב לחלון – וליהנות מאור טבעי – אך חשוב לדאוג גם לתאורה טובה מעליה. 

טקסטיל – טקסטיל – טקסטיל אם אתם רוצים הרגשה חמה ועוטפת, אם אתם רוצים מראה יוקרתי – פרטי הטקסטיל הם הפריטים שיש לשים את הדגש עליהם. גם אם המיטה שלכם מהסוג היקר או היוקרתי ביותר – ופרשתם עליה סדין מהוהה – הרסתם את כל המראה.

 אז בואו נעבור על הפריטים: וילונות וילונות בחדר השינה זה מאסט לטעמי. לא רק שהם ממסגרים את החלונות ומקנים לחדר מראה רך יותר – אלא הם חשובים גם פונקציונאלית: אנחנו רוצים לפעמים לעמעם את האור הטבעי שנכנס – ווילון היא הדרך הטובה ביותר. כן – תריסים יכולים להחשיך את החדר – אבל האור שנכנס דרך הוילון רך יותר. ביחרו בוילונות נשפכים עד הרצפה. אם החלון הוא מעל המיטה ולא ניתן להתאים לו וילון הסטה ארוך, בחרו בוילונות גלילה עשויים בדים רכים ונופלים. בחדר השינה ניתן לתלות וילונות כפולים: וילון האפלה שיחשיך את החדר לגמרי – ומעליו וילון מבד שקוף ורך. שטיח השטיח בחדר השינה ממסגר ומעגן את המיטה, שבדרך כלל ממוקמת במרכז החלל. השטיח אמור להיות רחב יותר מהמיטה, ומוסיף למראה החדר. במידה ויש לכם מיטה עם בסיס נמוך – כמו מיטה עם ארגז מצעים – כזו שקשה לשאוב את האבק מתחתיה – ניתן לוותר על שטיח גדול ולפרוס שטיח צר בקדמת המיטה.

מצעים נכון שאתם אוהבים להיכנס למיטה בבית המלון? למה שלא תהיה לכם את אותה ההרגשה בבית? מצעים לבנים מאיכות טובה יעשו את העבודה. אתם לא חייבים שיהיו לכם הרבה סטים – עדיף שיהיו שני סטים – אבל איכותיים – וכמובן שעדיפות היא לכותנה עם צפיפות גבוהה. כריות, כריות נוי וכיסוי מיטה לא – אתם לא חייבים ערימת כריות אינסופית כמו בסרטים  – אבל כריות נוי על המיטה מוסיפות להרגשה החמימה והיוקרתית בחדר. בחרו כריות נוי מבדים במרקמים שונים. הן תוספנה עומק ורב מימדיות לחלל. שימו לב שתהיה התאמה בין כל פריטי הטקסטיל בחלל – הם אמורים לדבר באותה שפה גם אם הם בצבעים שונים. אני ממליצה על כריות גדולות שניתן להישען עליהן כאשר קוראים או צופים בטלוויזיה – כריות רכות וקטנות יותר לשינה ועוד כריות נוי למראה רך ועשיר. אם אתם לא הטיפוסים המסודרים והחרוצים – אל תתעקשו על כריות נוי והשקיעו בכיסוי מיטה מעניין. ישנן מספר דרכים לסדר את כריות הנוי על המיטה. הנה דוגמאות.

צבע בחרו איזה חדר שינה אתם מעדיפים: בהיר ומואר או כהה ודרמטי.  אל תחששו מצבע כהה בחדר השינה – ראשית: במדינה מוארת וחמה כמו שלנו אפשר שיהיה גם אזור כהה. חדר שינה כהה משדר דרמה – ואין מקום טוב מחדר השינה לדרמה. הצבע שבחרתם לדר השינה יכתיב גם את צבע פרטי הטקסטיל בחדר. ניתן להבליט את הקיר שמאחורי המיטה בעזרת צבע או מרקם שונה על הקיר. אפשר לבחור בטפט מעניין או טפט תמונה, אפשר להוסיף גב מיטה מצוייר אם לא בא לכם להשקיע בגב מיטה אמיתי – ובהחלט – ורצוי – לצבוע את התקרה. נכון שאפשר להכניס עניין ודרמה לחדר השינה – אבל אסור להגזים. בסופו של יום זה החדר שבו אתם אמורים להירגע ולהיטען לפני שאתם עוצמים עיניים לקראת היום החדש. הנה כמה דוגמאות לשימוש בצבע: חדר לבן, חדר שכולו שחור וחדר צבעוני.

טפט כיום יש מבחר עצום של טפטים ותמונות-טפט שתוכלו לבחור מהם. יש עדינים מאוד – ויש דרמטיים עם המון נוכחות. הנה כמה דוגמאות

תאורה בחדר השינה חשוב תהיה תאורה פונקציונאלית: תאורה כמו מנורות קריאה לצד המיטה או תאורה מעל שידת האיפור, תאורה חזקה שתאפשר לבחור בגדים מהארון מבלי להתאמץ לראות. אבל לצד התאורה החזקה רצוי שיהיה גם אור רך ורומנטי יותר. מנורות לילה לצד המיטה יעשו את העבודה. ומעל הכל – חשוב לאפשר גם לאור הטבעי להיכנס לחדר. ונקודה חשובה: אל תכניסו אור כלחול לחדר השינה – בחרו בגופי תאורה עם אור צהוב. האור הלבן (הכחול) ותאורת ה- LED  משבשים את מנגנון השינה ופוגעים באיכותה – ואתם רוצים חדר שינה שיאפשר לכם שינה טובה שתטעין אתכם ליום הבא

אמנות

חדר שינה הוא מקום אישי ופרטי, כזה שרק אנחנו נכנסים אליו – ויש לנו לעיתים נטייה להזניח אותו ולהשקיע בפריטי עיצוב יקרים ומורכבים יותר בחללים הציבוריים בבית. אבל בדיוק מאותה סיבה חשוב להשקיע בחלל הזה, שהוא רק שלכם. לחדר השינה בחרו ביצירות אמנות שאתם באמת אוהבים.  אתם יכולים לתלות יצירת אומנות מעל המיטה – כזו שללא תתחרה בגב המיטה, ואפשר גם בצידי המיטה. מקום לשבת מלבד המיטה אם אתם בעלי מזל – והחדר גדול מספיק – אתם יכולים להוסיף כורסא או שזלונג או מקום ישיבה נוסף בצד החדר. לא רק כדי לחלוץ את הנעליים או להוריד את הבגדים – אלא כדי לשבת בנחת, לבדוק את ההודעות שקיבלתם – ליהנות מספר טוב ולהרגיש שיש לכם פינה שהיא כולה שלכם.

לא מסתדרים? דברו איתי ונעצב חדר מהחלומות!

  1. התמונות מפינטרסט, שם תוכלו לראות חדרי שינה נוספים.


6 views0 comments
bottom of page