top of page
  • Writer's pictureOri Ron Dsgn

צבע השנה של פנטון


קורל - זהו צבע השנה של פנטון


כמידי שנה פנטון מכריזה על צבע השנה – והצבע לשנת 2019 הוא קורל "צבע מלא חיים כתמתם עם נגיעות זהב מתחת" זהו צבע של שמחה וחוסר דאגה, צבע שמסמל את הצורך שלנו באופטימיות ובחיים מלאי שמחה

הקורל החי מסמל עליצות, אנרגיה, השתוקקות להתחבר אל הטבע. " ההשפעה העיקרית השנה היתה הסביבה," מסבירה לורי פרסמן, סגנית נשיא ב- Pantone. "הושפענו מהיופי שבטבע ומהחשיבות בשמירה על איכות הסביבה. חשבו על שוניות האלמוגים – הן מספקות מחסה ליצורים החיים בים, ועם זאת אנו רואים אותן הולכות ונעלמות"

בניגוד לאמונה הרווחת, פרסמן מבהירה כי צבע השנה אינו תחזית לטרנדים – אלא שיקוף של מה שמתרחש "זו השתקפות של מה שמתחולל סביבנו. זה תמונת סמלית בצבע של מה מתרחש בתרבות ברגע נתון בזמן ,"היא אומרת. פרסמן אומרת שניתן היה לראות את הצבע על מסלולי האופנה, בריהוט, בפריטים בבית, במיתוג התאגידי, באתרי אינטרנט, אפילו בגאדג'טים ב-2018.

לדוגמא: אפל – הדרך בה אפל שילבו את הצבע במכשירי ה- iPhone XR’s הרשימה אותה במיוחד. חברה שניצבת בחזית העולם הטכנולוגי באה ומשלבת אלמנטים מהטבע – או האם הם באים ולוקחים משהו שהוא רטרו והופכים אותו למודרני?

בדומה לירוק של שנת 2017 פרסמן מאמינה שהתפשטותם של גוונים עליזים מעידה על הרצון באופטימיות ועל קשרים אנושיים חיוביים. בין הקדרות של הפוליטיקה העולמית ושחיתות בתחום הטכנולוגיה, אנשים פונים לצבע כדי לרומם את רוחם, היא מסבירה

אני אוהבת מאוד את הצבע הזה. ואתם?






1 view0 comments
bottom of page