top of page
  • Writer's pictureOri Ron Dsgn

לעבור דירה

Updated: Jan 18, 2022


אפשר לעבור דירה בקלות


נפרדתם – ועכשיו בנוסף לכל הקשיים אתה צריך גם לעזוב את הבית שכל כך אהבת – ולעבור דירה.

כמה טיפים שיעשו את המעבר שלך לקל ופשוט יותר.



מעבר דירה הוא אחד מאירועי החיים המשמעותיים והמלחיצים שאנחנו עוברים בחיים. נכון – רבים מרגישים שלעבור דירה זה תהליך קשה, אבל ניתן להפוך את ה"סיוט" הזה לפשוט וקל יותר – ואף לראות בו סיכוי להתחלה החדשה שאתה ניצב בפתחה.

כמי שעברה בחייה לא מעט דירות – (בחיי הבוגרים עברתי 8 פעמים!) אני יודעת כמה קשה זה יכול להיות – וגם כמה ניתן לעשות את זה הרבה יותר קל ופשוט.

איך ניתן לעבור דירה בקלות ובפשטות? הנה כמה עצות.

לפני המעבר: לדעת לאן עוברים – האם אתה עובר לביתך החדש או לדירה זמנית?

אם אתה עובר לדירה זמנית, לדירה ששכרת לטווח קצר – רצוי שתיקח איתך רק את הדברים להם אתה זקוק לתקופת המעבר – ואת יתר הדברים – אחסן. תכנון מראש יחסוך לך הרבה כאב ראש והוצאות מיותרות: הכן רשימה מסודרת של כל הדברים אותם אתה לוקח לביתך החדש- מחפציך האישיים: בגדים, תכשירי טיפוח, ספרים, דיסקים, אוספים ועוד – ועד לדברים הגדולים כמו ריהוט ומכשירי חשמל. עכשיו חלק את הרשימה לשתי רשימות קצרות: חפצים הכרחיים לדירה החדשה וחפצים לאחסון. בשעת האריזה – אל תשכח לסמן על כל ארגז את תוכנו ולאיזה חדר הוא מיועד – וחלק את הארגזים לשתי קבוצות – אלו שילכו לאחסון ואלה שימשיכו איתך מיד לביתך הזמני. בדוק מידות– תכנן לאילו מהרהיטים יש מקום בביתך החדש (אולי הספה שתכננת לקחת גדולה מידי לבית החדש? אולי המקרר לא נכנס לגומחה?) אל תקח חפצים מיותרים.

אם אתה עובר לדירה זמנית – אם שוכר דירה לטווח קצר – עשה רשימה של כל מה שאתה זקוק לו לתקופה הקצרה הזו. אם אתה עובר בקיץ – אין טעם לקחת אתך את בגדי החורף. בד"כ דירות בשכירות לטווח קצר או דירות של סאב-ליסינג הן דירות מרוהטות ולכן תצטרך לאחסן את שלך. דאג לאחסון מראש! – לעיתים קרובות לחברות ההובלה או לחברות שירותי האריזה והפריקה יש מקומות אחסון מומלצים במחירים מוזלים.

יש לך דירה אליה אתה עובר? דאג שהיא תהיה נקיה ומוכנה למעבר אם בעזרת חברת נקיון או כל סידור אחר.

לפני המעבר: תאם מראש התקנות של כל הנחוץ: (אינטרנט, טלפון, כבלים / יס ועוד). את הטכנאים כדאי להזמין ליום לפני המעבר. מיו המעבר הוא יום לחוץ ועמוס, ארגזים מלאים את הדירה והסבלים זקוקים לשטח פנוי. דאג שביום זה בעלי המקצוע בדירה לא יפריעו זה לזה .

נפרדתם – זה הזמן להיפרד גם מכמה חפצים.. לא את כל מה שהיה בביתך הקודם תקח איתך לביתך החדש, הן בשל הסכם חלוקת הרכוש והן בשל העובדה שזה הזמן לנפות ולעשות סדר בכל מה שיש לך.

אם יש לך ילדים: הקפד לקחת חלק מהחפצים אותם הם אוהבים – הדובי, הכרית, הספרים … לביתם החדש. מכיוון שגירושין ומעבר דירה הם סיטואציה לא פשוטה לילדים – עדיף לקחת אתכם לבית החדש כמה חפצים שלהם שיתנו להם הרגשת בטחון, הרגשה שהמוכר והאהוב נשאר איתם. החפצים האהובים שתקחו אתכם יקלו עליהם את ההסתגלות לחדר החדש, הם ישיבו להם חלק מהרגשת הביטחון שהתערערה עם הגירושים. שתפו את הילדים בעיצוב חדרם החדש, ועזרו להם להתחיל בקלות.

ומה בקשר אליך? נצל את ההזדמנות שאתה עובר לדירה משלך – ועצב אותה לפי טעמך האישי בלבד. זה הזמן לבית שישקף אותך ולא את הזוגיות שהיית בה. החלט מראש מה אתה מאוד רוצה מביתך הקודם בביתך החדש ובמה אתה רוצה להתחדש. ארוז רק את הנחוץ לך.

הובלה:

תאם הובלה מראש. אם אתה גמיש בתאריך המעבר – כדאי לדעת שחודשי החופש הגדול והתאריכים הקרובים לסוף כל חודש הם העמוסים ביותר ולכן גם היקרים ביותר. אם אתה עובר ממקום/ למקום בו החניה בעייתית – שמור מראש מקום חניה למשאית ההובלה, וודא שאם יש צורך במנוף – יש לו גישה ויש מקום חניה בסמוך לפתח גדול של הבית.

אריזה: ארוז מראש: אריזה אורכת זמן. אל תגיע ליום ההובלה כשחלק מהחפצים לא ארוז. אריזה מוקדמת תמנע מצב כזה ובנוסף תאפשר לך למיין את החפצים. זה הזמן להפטר מחולצת סוף המסלול המהוהה (כן- אני יודעת שאין סיכוי ) או מתרופות שתוקפן פג..

דאג לארוז בארגזים בגודל סביר. אל תארוז בארגזים גדולים וכבדים מידי. את החפצים הכבדים – כמו ספרים – ארוז בארגזים קטנים.



דאג לארוז כל חדר בארגזים משלו, ודאג לסמן על הארגז מה יש בו ולאיזה חדר הוא מיועד. כלים שבירים: דאג לרפד את הארגזים בהם נארזים הכלים השבירים. ניתן לרפד במגבות, מצעים וכד'. את הכלים השבירים עטוף בנייר עיתון, מגבות מטבח וכד'. את ה"פצפצים" השאר לחלק קטן של החפצים השבירים. זו אריזה שמסרבלת את העבודה ואין בה הכרח . כדאי לזכור שככל שתארוז טוב יותר – הפריקה תהיה קלה ומהירה יותר.

חשוב: ארוז בתיק יד בגזים ומצעים ליום הראשון, כלי רחצה, את הקומקום/ מכונת הקפה ודברים להם אתה זקוק ביומיום. זכור שהבית יהיה מלא בארגזים וכדאי שכל הנחוץ לך ליום הראשון יהיה בהישג יד.

פריקה: הגעת לבית החדש – ואתך הארגזים. אם ארזת נכון ועל כל ארגז היה מוצמד כיתוב לאן הוא מיועד – כל ארגז נמצא במקומו הנכון. ועכשיו הזמן לסדר: החלט איזה חדר חשוב לך שיהיה מסודר ראשון. אתה יכול להתחיל בחדר השינה ובבגדים להם אתה זקוק בימים הראשונים.


המטבח –חשוב לדעת שסידור המטבח אורך זמן רב יחסית. יש הרבה כלים, כלים רבים שבירים ועטופים וזה גוזל זמן בפריקה. החלט מראש איזו מגירה מיועדת לכל דבר: לסכו"ם, לכוסות, למגבות, לסירים וכו' ורק אז החל לפרוק. יהיה לך קל יותר אם תפרוק מספר ארגזים דומים על השולחן/ השיש – ורק אז תכניס כל דבר למקומו. אם יש חדר לילדים: חשוב מאוד שחדר הילדים יהיה מוכן ומאורגן לביקורם הראשון בבית.

שירותי אריזה ופריקה: חברות רבות מספקות שירותי אריזה ופריקה מקצועית. כמו בכל דבר – דאג לקבל המלצות. נציגת החברה תבוא אל ביתך – תסכם אתך מה יש לארוז, תעריך את מספר הארגזים הנחוצים ואת כמות העבודה וביום האריזה בשעות ספורות הכל יהיה ארוז ומסודר. ביום הובלה העובדים יפרקו את כל הארגזים ויסדרו אותם במקום – כך שבערב תוכל להיכנס לבית פרוק, מוכן ומסודר. רוב חברות האריזה והפריקה מספקות שירותים נוספים כמו תיאום טכנאים, הובלה, שירותי הנדימן (לתליית הטלוויזיה, התקנת מדפים ועוד), חשמלאי – (לתליית גופי תאורה, תיקונים, הוספת שקעים, ואפילו לתלית התנור באמבטיה) ובעלי מקצוע ושירותים נוספים אם יש בהם צורך. (לדוגמא: אחסון)


והעיקר – אם אתה משתמש בשירותי חברה כזו דע כי כל האריזה נעשית תוך מספר שעות – וכך גם הפריקה – מה שיאפשר לך להמשיך בשגרת יומך לפני ואחרי יום המעבר.

כך או כך – ראה במעבר התחלה חדשה לחייך. בהצלחה!

זקוק להמלצות על בעלי מקצוע שיעזרו לך בתהליך? דבר איתי





1 view0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page