top of page
  • Writer's pictureOri Ron Dsgn

עיצוב המשרד הביתי


בין סגר לסגר אנחנו מבלים ועובדים יותר ויותר בבית


SOHO – small office – home office האם גם אתם מבלים בו יותר?

בין אם הבית הוא מקום העבודה הקבוע או שצו השעה מאלץ לעבוד מהבית – -סביבת העבודה שלנו חשובה. בין אם זו פינה או חדר שלם – בין אם זה לכמה שעות בשבוע או ליום שלם בכל יום – חשוב שהאזור יהיה נוח, מזמין, מסודר וכזה שיאפשר לנו לעבוד בשקט וביעילות. אז איך לתכנן את פינת העבודה | המשרד הביתי?

הנה 10 הדיברות שלי לעיצוב המשרד הביתי

1. לוקיישן! לוקיישן! לוקיישן! זו יכולה להיות פינה בחדר השינה, בסלון, במבואה – או חדר שלם שמיועד לכך. המפתח לבחירת מיקום המשרד הביתי שלך, הוא לחשוב היכן ומתי עובדים ולהתחשב בצרכים האינדיווידואלים שלך. אם את אמא והילדים בבית אולי אזור שולחן המטבח עשוי להיות המקום האידיאלי עבורך – כזו שתאפשר לך קשר עיין עם הילדים. או אולי דווקא לכן את צריכה מקום שקט ונפרד מהחלל המרכזי – המיקום האידיאלי תלוי בך ויקח בחשבון את כל צרכייך ואופייך.


*


2. תכנון תכננו את החלל כך שיתאים לצרככם. האם אתם זקוקים לשלוחן גדול? לאחסון רב? האם אתם זקוקים לפינת ישיבה? מדדו את החלל שבו תהיה עמדת העבודה שלכם, ותכננו מראש איפה יעמוד כל דבר.

3. שיהיה מרווח שיהיה מספיק מרווח לעבודה נוחה. עמדה קטנה וצפופה תפגע ביעילות העבודה – תופתעו לדעת שאתם צריכים שטח שהוא יותר מרווח ונוח משטח השולחן שלכם.

4. השולחן וכסא העבודה בחירת השולחן והכיסא הנכונים עבור המשרד הביתי היא חיונית. שולחן עבודה גדול מספיק עבור המחשב שלך המתאים לצרכיך, וכזה שיכיל בנוחות את כל מה שצריך – אם זה את האוזניןות, הדפים לטיוטות, כלי הכתיבה ועוד. באופן אידיאלי, השולחן שלך צריך באורך של 120 ומעלה. השקיעו בכיסא באיכות טובה – נוח ומתכוונן במידת האפשר. הצוואר והגב שלך יודו לך.


*


5. יחידות מידוף ואחסון אל תזלזלו בהם – הם יכולים להשפיע עמוקות על היעילות. הקפידו שיהיו מספיק מדפים וארונות לתיוק ולאחסון. אחסנו ותייקו לפי הצרכים שלכם – האם אתם זקוקים לדברים שיהיו נגישים? – אחסנו אותם במדפים פתוחים כך שיהיו בהישג יד. אם ישנם דברים שאינם בשימוש תדיר – אחסנו ביחידות סגורות.

6. אירוח האם אתם מקבלים לקוחות במקום עבודתכם? אם כן דאגו לפינת ישיבה נעימה. אלה יכולים להיות שני כסאות נוחים ויפים מול שולחן העבודה – או פינת ישיבה קטנה בצד.


*


7. מה נמצא מולכם? תאורה, תאורה טבעית והנוף שאתם רואים ישפיעו גם הם על העבודה. אני ממש ממליצה לבחור את המשרד הביתי במקום שטוף אור יום טבעי. אם תוכלו למקם את השולחן מול החלון – מה טוב. בנוסף- דאגו לתאורה טובה באזור שולחן העבודה – לפעמים תאורת התקרה לא מספיקה ורצוי להוסיף מנורת שולחן או מנורה עומדת בקרבת השולחן. ומה אתם רואים כשאתם מרימים את העיניים? אני ממליצה שזה יהיה הנוף, לוח השראה או יצירת אומנות – כל מה שיעשה לכם טוב ויתן לכם השראה.

8. תרסנו את כבלי החשמל! אחד הדברים המעצבנים והתורמים ביותר לבלגן אלה הכבלים של כל המוצרים הטכנולוגיים – חוטי המחשב, המטען הנייד, המדפסת וכל השאר. כמובן חיבורים אלחוטיים למחשב, למקלדת ולעכבר- ו גם את הטלפון הנייד ניתן להטעין במטען אלחוטי. את כל שאר הכבלים ארגנו כך שיהיו מסודרים. המלצות למארגן לכבלים ודוגמאות בהמשך.


*


9. אבזור וקישוט שישקפו אותך זו פינת העבודה שלך – והיא צריכה להתאים לך! לשקף אותך! אל תחקו את פינות העבודה שראיתם במגזין. שאבו מהם השראה והכניסו אתכם לעיצוב. חשבו מה עושה לכם טוב, מה מעורר בכם השראה – והכניסו אותו לפינת העבודה. אומנות, עציצים, תמונות של המשפחה, צבעים – כל מה שיגרום לכם להרגיש.. בעצם – בבית…

10. צמחייה  כמו תמיד – אני ממליצה להכניס את הירוק גם לחלל העבודה. מחקרים הראו שעציצים וצמחייה לא רק תורמים להרגשה הטובה אלה מעלים את תפוקת העבודה באחוזים ניכרים. לצמחים רבים יש איכויות טיהור וניקוי האויר – הם שיודעים לנקות את האוויר מרעלנים ולהעשיר אותו בחמצן – ובחדר בו אתם מבלים חלק ניכר מיומכם זה חשוב לבריאותכם.

צמחים מומלצים כאן


וכמה דברים יפים שליקטתי עבורכם


בתמונה: מימין – מלמעלה למטה:

גוף תאורה נצמד לשולחן, לצידו 0 מעמד + תאורה + מתקן מיוחד לשיחות הזום שלכם מתחת: מעמד מגביה למחשב (חשוב שהמחשב יהיה בגובה העיניים) מחברת מעוצבת,  ולצידה: הסוף למדבקות הצהובות –  גליון מחיק לשולחן העבודה למטה: המתקן החביב עלי- כרית מעמד לרגליים. – הגב שלכם יודה לכם!

משמאל: מספריים וחותכי נייר מעוצבים, מתחת: מתקן מעוצב לסלוטייפ (מהממים לא?) מימין – מטענים ללא כבלים USB שמתחבר גם לצרור המפתחות שלכם סט ארגונית מבטון , ארגונית צבעונית מגש בטון – שישמור על הסדר

מגשים נוספים כאן

רוצים שאעזור לכם לעצב את המשרד הביתי? דברו איתי!

אורי

4 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page