top of page
  • Writer's pictureOri Ron Dsgn

עיצוב חדרי ילדים


הם אלה שהכי חשובים לנו בחיים. אנחנו רוצים שיהיה להם טוב, אנחנו מחויביים לכך – ואחת מהדרכים האלה היא לדאוג לחלל שיהיה שלהם , הממלכה הפרטית שלהם, בה הם ימצאו מפלט, בה יוכלו לשחק, להכין שיעורים, לצפות בטלוויזיה, להתנתק או לשחק עם חברים – החדר שלהם- חדר הילדים.

אז איך נעצב חדר ילדים מנצח? קודם כל – חייבים להתחשב בעובדה שחדרי ילדים אלה חדרים שמיועדים למלא המון פונקציות (שינה, למידה, משחק, צפיה בטלוויזיה, אירו…) ושבהם מתבצעים המון שינויים לאורך החיים. ממיטת תינוק אחת זה הופך לחדר למספר ילדים, בגילאים שונים. שידת ההחתלה שתפסה מקום בחדר מוחלפת בשולחן כתיבה, מיטת התינוק מפנה את מקומה למיטת ילדים וכו'.. זה תהליך שמתייצב רק כשהילדים גדלים והופכים לבני נוער. לכן – קודם כל – נתחשב בעובדה שהם גדלים לנו כל כך מהר. אם אנחנו לא רוצים להיכנס להוצאות מיותרות – כדאי שנחשוב על חדר שיגדל ביחד איתם, שיהיה עם בסיס על-זמני, שיוכל לגדול עם הילד. (כשאתם רוכשים מיטת תינוק – בחרו לדוגמא מיטה שיכולה להפוך למיטת מעבר).

ועם פריטים שניתן לעדכון בקלות (מצעים, שטיחים, וילונות – שכל האקססוריז שניתן לשנות בתקציב נמוך וישגרמו לחדר לשנות את פניו) חשוב לדאוג לכך גם אם כמה ילדים חולקים חדר- הרי שלכל ילד תהיה הפינה שלו. איך לעשות זאת? – רעיונות בהמשך. כשאנחנו מתחילים לתכנן אנחנו צריכים לקחת בחשבון את גודל החדר, את מספר הילדים שחיים בו, את הגילאים ואת מין הילדים. אני מאוד ממליצה לשתף את הילדים בתהליך קבלת ההחלטות. הם הדיירים שגרים בחדר, הם אלו שיבלו בו את מרבית זמנם – והם אלה שצריכים להרגיש שזו הממלכה שלהם, להרגיש שזה המקום שלהם. הרגשה טובה שלהם תשפיע על חייהם. וינסטון צ'רצ'יל אמר שאנחנו מעצבים את מקום מגורינו – והוא מעצב אותנו בחזרה. אמירה זו נכונה גם לחיי הילדים: חדר שיגרום להם להרגיש בטוחים – יעשה אותם רגועים יותר. הם ירגישו נח להזמין חברים – ויהיו חברותיים יותר. סדר בחדר הילדים יגרום להם להכין שיעורי בית בצורה מסודרת יותר.. וכד'. תהליך השיתוף יראה להם שאתם סומכים עליהם, יתן להם להרגיש בוגרים ויחזק את הביטחון העצמי שלהם.

אז מה חשוב לקחת בחשבון? מה חשוב שיהיה בחדר הילדים? * מקום לישון עליו – מיטה או מזרון * ארון בגדים * אחסון לכל הצעצועים/ משחקים/ ספרים * שולחן כתיבה להכנת שיעורי בית /יצירה… לכן – בשלב הראשון תכנון נכון וקפדני של החלל חשוב במיוחד. חשבו מראש איך החדר יגדל עם הילדים. חשבו איפה ימוקם כל פריט ריהוט, ומה יחליף את מקומו. רצוי לא למקם את המיטה מול הדלת. את שולחן הכתיבה רצוי למקם קרוב לחלון – כך שהשולחן יהיה מוצף באור טבעי ובריא יותר, וחשוב לתכנן כך שכל אלמנט בחדר לא יפריע לאחר (לדוגמא: מיטה שלא חוסמת את הגישה לארון הבגדים) בשלב השני חשבו על סגנון החדר: האם אנו רוצים חדר צבעוני או שדווקא חדר שקט בגוונים מונוכרומטיים מתאים יותר לילד שלנו. כמובן שזה תלוי גם בילד וגם בטעמנו וטעמו. כמו בכל חדר אחר בבית: הגידו לא לסטים מוכנים! נכון- הרבה יותר קל לקנות מיטה-ארון-שידה-שולחן כתיבה במקום אחד. אבל תקבלו מראה יותר מעניין, פחות גנרי ויותר אישי אם תבנו לעצמכם חדר משלכם.

אז בואו נדבר על הפונקציות השונות בחדרי הילדים: המיטה עריסה, מיטת תינוק, מיטת מעבר, מיטת ילדים, מיטה וחצי, מיטה זוגית – החדר ישנה את פניו כל כך הרבה פעמים במהלך השנים. מיטה קלאסית מעץ מלא תגדל עם הילד. היא יפה לקטנים – אך עם אבזור נכון תהיה יפה גם לילדים גדולים יותר. הקפידו לבחור מיטה הצבועה בצבעים שאינם רעילים.

ילדים אוהבים לארח חברים למסיבות פיגמות – לכן רצוי לבחור מיטה שיכולה להיפתח ולאפשר לילד נוסף לישון. פתרון נוסף לחדרי ילדים זו מיטת קומותיים או מיטת גלריה. מיטת קומותיים מאפשרת לשני ילדים לישון בשטח של מיטה אחת. מיטת גלריה מאפשרת לילד לישון למעלה – כשהחלל מתחת למיטה מנוצל לפינת שיעורים, פינת משחקים ואירוח וכד'.



מיטת איקאה

ארון בגדים בתחילת הדרך שידת ההחתלה מאחסנת את כל הבגדים – אך כשהם גדלים השידה מוחלפת בארון גדול יותר. ארון הוא פריט ריהוט יקר- בחרו ארון שיוכל ללות אותם גם בבגרותם. שלא יהיה ילדותי מידי ושלא ימאס גם עליהם לאחר שנים ספורות. דאגו שדלתות ארון הבגדים יפתחו גם במקרה שמיטת הילדים תוחלף במיטה אחרת – גדולה יותר.


אחסון

חדרי הילדים הם חדרים עמוסים. כמויות אינסופיות של משחקים, צעצועי קופסא, בובות, ספרים.. אנחנו קונים המון – ואז מוצאים את עצמנו בליבו של חדר עמוס.. לכן אחד הדברים החשובים ביותר בחדרי ילדים הם פתרונות אחסון (וכמובן גם צמצום הצריכה – אבל זה כבר לפוסט נפרד…)

פתרונות אחסון שיאפשרו לילד לראות מול עיניו את כל מה שהוא רוצה, פתרונות אחסון שישאירו חלל מסודר ופנוי במרכז החדר – חלל שבו יוכלו הילדים לשחק. אז קודם כל: היפטרו מכל מה שלא רלוונטי – כל הצעצועים השבורים, כל הפאזלים שחסרים בהם חלקים, כל הבובות המרוטות, הספרים שכבר לא רלוונטים לגיל הילד… דאגו לכונניות עם מקום לספרים ומשחקים. את שלל הבובות תוכלו לאחסן בסלים, בתיבות עץ ובקופסאות ייעודיות שיכניסו לחדר מראה קליל, שיקי ועדכני. תוכלו לאחסן חלק מהדברים בארון הבגדים – ומידי פעם להוציא את אותם פריטים לאור – ולאחסן אחרים. ביחרו ארונות אחסון שיקלו על הילדים את הגישה אליהם. אל תאחסנו צעצועים וספרים שבשימוש יומיומי במדפים גבוהים שיקשו על הילד להגיע עליהם.


צבעים לחדר


עד כמה שאני לא אוהבת להודות בזה, וגם אם ננסה להילחם בזה – כן- עדיין הבנים ירצו חדר בצבע כחול, והבנות ירצו חדר נסיכות ורוד או סגול, בעיקר אם הם בגילאים צעירים יותר.– אבל תוכלו לשלב בהם צבעים ניטרליים וצבעים נוספים שיטשטשו את ההבדלים שזועקים "חדר של בת" "חדר של בן".

אל תחששו מצבעים כהים – הם מהווים רקע מצויין לפריטים שנמצא בדרך כלל בחדרי ילדים. מכיוון שזה החדר שלהם – הממלכה הפרטית שלהם – קשה יהיה לנו להילחם בזה. חשוב לתת להם לבטא את עצמם ואת טעמם- אפשר רק לנסות לכוון ולהציע פתרונות שהם פחות מגדריים. בגילאים היותר מבוגרים – תנו להם להתבטא. גם אם ירצו קירות בצבעים שאתם ממש לא אוהבים – מציעה לזרום עם זה. צבע זה השינוי שהכי קל וזול לעשות. ימאס להם? – תצבעו מחדש..

ריהוט משלים ואביזרים ילדים אוהבים לשחק על הרצפה. פרסו עליה שטיח רך ונעים. פופים הם פתרון מצויין לחדרי ילדים. הם נמוכים, הם קלים, ניתן להעביר אותם בקלות ממקום למקום – וכיף להשתרע עליהם.. פרטי טכסטיל נוספים יוסיפו לאווירה: כריות, וילונות, מצעים, כיסוי מיטה.. דאגו שכולם ידברו באותה שפה ויצרו חלל הרמוני ונעים. את כל פרטי הטקסטיל ניתן לשנות יחסית בקלות ובזול – ולשנות כך בקלות את מראה החדר.

למה אני אוהבת את החדר הזה?

צבעים ניטרליים – מתאים לבנים ולבנות

לכל ילד יש את הפינה שלו

מקום אחסון – סגור – תיבה  ופתוח – מדפים

חדר שבקלות יכול להפוך לחדר נוער – החליפו את שני המזרונים במזרון גדול אחד – ויש לכם חדר לגדולים.

השראה נוספת בדף הפינטרסט שלי – ממנו לקוחות התמונות

1 view0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page