top of page
  • Writer's pictureOri Ron Dsgn

על הקשר בין עיצוב לבריאות

Updated: Jan 18, 2022


הידעת שעיצוב הבית יכול להשפיע על איכות חייך?


מצבע הבית עד לתאורה הנכונה – יש כל כך הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון כשמעצבים את הבית.

האם הרהיטים שבחרתי מתאימים בגודלם לבית? ואיפה הכי כדאי לקנות אותם? איך לאבזר את הבית נכון? הדרך לבית, כזה שאתה באמת מרגיש בו בבית, היא דרך ארוכה, שכוללת הרבה אלמנטים ששילובם יחד נותן לנו תחושה של "בית". לכל אחד יש את השילוב היחודי לו שעוזר לו להרגיש בבית.

אבל האם פעם לקחת בחשבון עד כמה הבית משפיע על איכות חייך ועל בריאותך?

צבע חדר השינה, התאורה, דרך סידור הרהיטים – לכל אלה יש השפעה עמוקה על ה-WELLNESS שלך, על בריאותך הנפשית והפיזית.


הנה כמה טיפים ועצות של מומחי פנג-שווי שיעזרו לך בארגון הבית ושיעזרו לך להשיג רווחה פיזית ונפשית.



חדר השינה

אל תשתשמש בצבעים בוהקים וחזקים. – במקומם העדף צבעים טבעיים ושקטים שיתרמו לשנת לילה טובה ורגועה יותר.




כשמדברים על חדר שינה השאיפה היא ליצור מרחב שקט, רגוע.  הוא אמור להרגיש שלו ושקט משאר הבית, בתקווה שישפיע על שינה סדירה יותר. אחת הטעויות היא לצבוע את חדר השינה בצבעים עזים.

ההמלצה היא לבחור צבעים טבעיים – צבע עור טבעי, צבע שפתיים ורדרדות, גוונים של קרם – כל אלה שעולים בדכתנו כשאנחנו מדמיינים אדם בריא. כל אלה יתרמו לחדר שינה מרגיע. צבעים מרגיעים נוספים הם גוונים של כחול, סגול-לוונדר, או אפור בהיר. כל אחד מאלה יגרום לך להירדם מהר יותר לשינה עמוקה יותר.

צבעים בבית

אל: תתקע בשיגרה  – הכנס שינויים בבית לשינוי מצב הרוח.

לפי מומחים לטיפול בצבע ברפואה המזרחית- יודעים שיש לנו העדפה לצבעים מסויימים בשלבים שונים בחיינו ובהתאם למצב רוחנו.




אנחנו משתמשים בצבע כמו שאנחנו משתמשים בתוספי תזונה: בהתאם למה שמתרחש בגופנו, בהתאם לרמת הסטרס שלנו, בבריאותנו. הצבעים עוזרים לנו לאזן את עצמנו. הצבעים שאנו רוצים סביבנו אמורים לתרום לנו ולתמוך בנו.

מכיוון שאנחנו רוצים לשנות את מה שסביבנו בהתאם למצבי הרוח – אני ממליצה שהפריטים הגדולים והקבועים בבית יהיו בצבעים ניטרליים. את הצבע אני מעדיפה להכניס באבזור: בכריות, שטיחים, פרטי האומנות שמקיפים אותנו וכו' – אבל במינון כזה שיהיה אפקטיבי: כיסויי המיטה, השטיחים, תמונה גדולה וכו'.

אם אנחנו רוצים חדר עליז ומשמח נבחר בפריטים צבעוניים באדום, צהוב, כתום.. ולהפך: אם רוצים חדר מרגיע, חדר שישמש לשינה או מדיטציה, או חדר שיתרום ליצירתיות – נבחר צבעים כמו כחול, סגול, אינדיגו – כאלו שתורמים לתחושת רוגע.




לתחושת שלווה ורוגע

אל: תאגור – התפטר מכל הפריטים שתורמים לבלגן.

נכון – לכולנו יש המון פריטים. המון חפצים. אבל שאל את עצמך: האם אתה באמת זקוק לכל זה?? למען בריאותך הנפשית – הגיע הזמן להיפטר מכל הבלגן ומכל החפצים המיותרים האלה.

אם נשאיר רק את הפריטים שאנחנו אוהבים נקבל בית שמח יותר. אתה לא אוהב משהו? – זרוק או מסור למישהו אחר. מספר פריטים מצומצם יותר יעזור גם לשמור על הסדר בבית.      אם קשה לך מאוד לזרוק: שמור במגירה, במחסן או בכל מקום סגור אחר. לפי הפנג-שווי כל זריקה של חפץ מאפשרת לאנרגיה אחרת להיכנס – (כולל כסף שנכנס כשמתפנה מקום!) רצוי לא לאחסן חפצים מתח למיטה- זה מונע מהצ'י, אותה אנרגיה שמאחדת את הגוף-רוח-נפש, לזרום.. אם חייבים אחסון מתחת למיטה – יש לאחסן שם פריטים רכים כמו מצעים.

אחסון

אל: תאחסן את החפצים במקומות אקראיים  – היעזר בפנג-שווי לארגון הבית.

נכון שהפנג –שווי היא אומנות עתיקה עם כללים רבים לארגון המרחב. אבל זה לא חייב להיות מסובך – אתה יכול ליישם  רק חלק מהכללים האלה בשעה שאתה מארגן את הבית.



ארגון הבית

המבואה: הכניסה לבית חשובה מכיוון שממנה זורמת כל האנרגיה לבית. אם אין לך מבואה ממליצים לעשות איזו חציצה – ספריה/ כוננית או וילון שיחצוץ בין הכניסה לבית עצמו. אל תשאיר נעליים בכניסה מכיוון שהם מסמלות בריחה מהשלווה הביתית. זהו אזור שיש לשמור נקי ומסודר.



חדר השינה: מומלץ להוסיף ראש מיטה יציב. רצוי שהראש יהיה לכיוון הקיר- לתחושת בטחון.

פינת האוכל: מוטב להימנע מלתלות תמונות של יקירנו המתים בפינת האוכל. במקום: תלו מראה – כך תהיה תחושה של מספר אורחים כפול, שלפי האמונה זה סימן לעושר.

סלון: האזור השמיש ביותר בבית. לכן- רצוי למקם את הרהיטים בעמדת כח- כלומר: רצוי עם הפנים לכניסה – או לפחות לא עם גב מופנה לכניסה.

מטבח: יש להפריד את האוכל וכלי האוכל- מחומרי הניקוי. איחסונם  יחד מסמל "נקיון" של הבריאות שלך.  בכל מקרה – כמו בכל הבית – הסדר והנקיון חשובים גם כאן.

חדר האמבטיה: יש לשלב באמבטיה ירוק כדי לאזן את אלמנט המים שנמצא כאן. נסה לזכור להוריד ולסגור את מושב האסלה מכיוון שהורדת המים מסמלת שאיבה של האנרגיה מתוך הבית. אסלה סגורה מצמצמת את איבוד האנרגיה הזה.



תאורה

אל תזלזל בכל נושא התאורה – בחר תאורה שלא תפריע למחזורי השינה שלך.

תאורה בבית היא עניין חשוב. לעיתים קרובות אני נתקלת בבתים מסודרים כשבמקום תאורה משתלשלות להן מנורות מהתקרה. מומלץ מאוד להחליף את הנורות בנורות טובות יותר. מעבר לאלמנט העיצובי שבדופי התאורה – תאורה כחולה מזיקה לבריאות ומפריעה למחזורי השינה והעירות שלו ותאורה חלשה מידי מאמצת את העיניים.

בעיקר בחדר השינה רצוי להשתמש באור רך כולל אור אדום – ובשום אופן לא באור לבן – המכיל גוננים של כחול, המשבש את יצור המלטונין שאחראי על השינה.

אם מדברים על אור אדום – ניתן ורצוי להשתמש במנורות מלח – המכילות מלח הימלאייה, והפולטות אור רך וחם.




צמחיה

אל תדבק לאופנת הסוקולנטים  – שלב גם צמחים עם עלים גדולים ובשרניים

נכון שקל מאוד לטפל בסוקולנטים/ קקטוסים. אבל זו לא סיבה מספיק טובה לשלב רק אותם בבית. ישנם צמחים בשרניים רבים שקלים לטיפול ונהדר לשלב אותם בבית. צמחים שממוקמים קרוב למכשירי חשמל מאזנים את האנרגיה השלילית שהם פולטים ויוצרים איזון. רצוי לא להכניס הביתה צמחים קוצניים שיש להם אנרגיה עוקצנית שאתם לא רוצים בבית. במקום: הכניסו צמחים עם עלים עגולים יותר. הצמחים יוסיפו חמצן לבית, וצבעם הירוק מאזן את הצבעים האחרים בבית.

בהצלחה!



רוצה שאלווה גם אותך בתהליך עיצוב הבית? דבר איתי! אורי מוזס-רון | 050-5634633




1 view0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page