top of page
  • Writer's pictureOri Ron Dsgn

10 השאלות שישנו דרמטית את חייך


איכות השאלות שאנו שואלים את עצמנו מכתיבה את איכות חיינו.


כשאנו נמצאים בתקופה לא טובה בחיינו, העבודה משעממת, היחסים הבינאישיים לא טובים – ובכלל ההרגשה לא ממש טובה- הסיבה לפעמים היא כי אנחנו לא שואלים את השאלות הנכונות. במקום לשאול "איך ניתן לשפר את המצב", אנו שואלים "למה זה קורה לי?" – שאלות שרק משאירות אותנו עם יותר בעיות ולא עם פתרונות.

שאלת שאלות טובות באמת היא אחד מהמאפיינים המשותפים לאנשים מצליחים.

הנה 10 השאלות ששינו דרמטית את חייהם של רבים – ואני מקווה שיעזרו גם לך.

1. איך זה היה נראה לו זה היה פשוט. הנטייה שלנו היא לסבך דברים במקום לפשט. שאל את עצמך תמיד איך ניתן לפשט את הבעיה. אם אנחנו מטפלים בפרטים הקטנים – הבעיה נפתרת מאליה.

2. מה ניתן לעשות כדי להשיג את המטרות שהצבת לך לעשור הקרוב – בחצי שנה? לא כדי שבאמת תשיג את המטרות שלך בחצי השנה – אלא בעיקר כדי לעזור לך לצאת מאזורי הנוחות המגבילים.

3. אם זה יומי האחרון – האם אהיה גאה בו? פעמים רבות אנחנו חיים כאילו כל החיים עדיין לפנינו – ומטרת השאלה לעשות בדיקת מציאות וכמוטיבציה לעשות את המיטב בכל יום ולכבד כל אדם בסביבתך.

4. מה יש בצידו השני של הפחד? כלום! – אל תפחדו – ואם משהו מלחיץ – תיקפו אותו ועשו!

5. האם זה "ברור שכן!"? נסה להבדיל בין "כן" לבין "ברור שכן!" – ופנה מקום להזדמנויות נהדרות במקום להרבה הזדמנויות טובות.

6. מה הדבר האחד שאם אעשה אותו כל שאר הדברים יהפכו לקלים יותר או לא משמעתיים? "הדבר האחד" הזה הוא בדיוק זה שבו אנו אמורים לטפל מיד – ואז נוצר אפקט דומינו.

7. אם לא עכשיו –מתי? אם החלטת לדחות טיפול במשהו – קבע זמן אחר לטפל בו. ולא "מתישהו" או "אחר כך "

8. איך להימנע מהפסדים? רב האנשים המצליחים הם אנשים זהירים ולא לוקחים סיכונים גדולים ומיותרים. ולא רק שהם מנסים להגן על עצמם מהפסדים – אלא מנסים להכין את עצמם לבואם.

9. האם זה באמת קרה או שזה רק הסיפור שלי? פעמים רבות אנחנו מספרים לעצמנו סיפור שמפרש את המציאות – "הוא לא חייך אלי כי הוא כועס" – בשעה שהיה לו למעשה יום קשה.. אסור להיתקע באמונות הקודמות שלנו וצריך לנסות לפרש את המציאות כפי שהיא. זו גם הסיבה שיש לפעול מהראש ולא אמוציונאלית.

10. מה היה קורה פעלתי הפוך? מארק טווין אמר "בכל פעם שאתה מוצא עצמך חושב כמו הרוב – זה הזמן לעצור ולבדוק" כדי לעשות משהו משמעותי – אתה חייב להיות שונה מכל מה שאחרים עושים או חושבים -גם אם השחייה נגד הזרם קשה ומכאיבה.

בהצלחה!

מתוך מאמר של שון קים

2 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page